Telefonbedrägerier - ett växande problem
På Konsumentverkets hemsida kan vi läsa (direkt till hemsidan):
En telefonförsäljare erbjuder dig ett gratisprov. Du tackar ja, men gratisvaran följs av fler varor och betalningskrav. Utan att du bett om det har du blivit kund hos ett företag.
Telefonbedrägerier är ett växande konsumentproblem. De senaste åren har Konsumentverket och Konsumentombudsmannen fått in hundratals anmälningar. Ofta drabbas utsatta grupper som äldre och invandrare.
Här kan du lära dig att känna igen bedrägerierna och få nyttiga tips om vad du kan göra om du har drabbats.
Så går bedrägerierna till
Dina rättigheter
Om du har drabbats
Tio tips
Nix-telefon
Vad gör Konsumentverket/KO?
______________
Gå in på Konsumentverkets hemsida och läs tipsen. De är mycket användbara.
En telefonförsäljare erbjuder dig ett gratisprov. Du tackar ja, men gratisvaran följs av fler varor och betalningskrav. Utan att du bett om det har du blivit kund hos ett företag.
Telefonbedrägerier är ett växande konsumentproblem. De senaste åren har Konsumentverket och Konsumentombudsmannen fått in hundratals anmälningar. Ofta drabbas utsatta grupper som äldre och invandrare.
Här kan du lära dig att känna igen bedrägerierna och få nyttiga tips om vad du kan göra om du har drabbats.
Så går bedrägerierna till
Dina rättigheter
Om du har drabbats
Tio tips
Nix-telefon
Vad gör Konsumentverket/KO?
______________
Gå in på Konsumentverkets hemsida och läs tipsen. De är mycket användbara.
Kommentarer
Trackback